logo mkshavirov

Extase

Zobrazit program
Extase

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 83 min

Režie: Gustav Machatý
Předloha: František Horký (kniha)
Scénář: Gustav Machatý, František Horký
Kamera: Jan Stallich, Hans Androschin
Hudba: Giuseppe Becce
Hrají: Hedy Lamarr, Aribert Mog, Zvonimir Rogoz, Leopold Kramer, Karel Mácha-Kuča, Jiřina Steimarová, Jan Sviták, Eduard Šlégl, Antonín Kubový, Jiřina Štěpničková, Ladislav Boháč, Bedřich Vrbský
Střih: Antonín Zelenka
Zvuk: Josef Zora
Scénografie: Bohumil Heš

Obsah:

Na počátku zvukové éry bylo Gustavu Machatému jasné, že se ocitl v bouřlivé kinematografické éře, charakteristické jednak nebývalým podnikatelským rizikem, jednak možnostmi zkoušet nové režijní postupy a techniky, prověřující umělecký potenciál inovovaného média a současně vymezující další směry vývoje filmové formy. Extase je cesta, kterou si zvolil po zkušenostech se dvěma předcházejícími zvukovými filmy, Ze soboty na neděli a Načeradec, král kibiců, u nichž nebyl zcela spokojen s uměleckým a obchodním výsledkem. Ve svých úvahách dospěl k vytvoření filmu, kde by dokázal docílit maximálního sladění všech výrazových prostředků, jejich podřízení harmonické celistvosti díla v duchu uměleckého konceptu Gesamtkunstwerk. S výjimkou závěrečné střihové sekvence, tzv. oslavy práce, se režisérovi podařilo zamýšlené stylové jednoty dosáhnout zásadním omezením dialogů a reálných a stylizovaných ruchů, přičemž nejdůležitějším „partnerem" vizuální složky se stala hudba. Jejím autorem byl tehdy uznávaný italský komponista Giuseppe Becce.
Všechny tyto kroky Machatý činil v souladu se svou představou tzv. internacionálního díla, jež by bylo schopné překonat jazykovou bariéru, kterou si s sebou nesl zvukový film, a dokázalo by se prosadit na zahraničním trhu. Z toho důvodu původně nepočítal s realizací více jazykových verzí, což byl v Československu na počátku 30. let poměrně obvyklý postup u projektů plánovaných k distribuci v cizině, především v německy mluvících zemích a ve Francii. Jiného názoru bylo ale vedení společnosti Slaviafilm. Zatímco v případě německé verze se Machatému podařilo neustoupit ze své koncepce jediného díla se shodným hereckým obsazením, u verze francouzské, financované firmou Gaumont, podlehl naléhání Slaviafilmu a natočil speciální sekvence, v nichž původně obsazeného představitele Adama, Ariberta Moga, nahradil ve Francii známější Pierre Nay a Leopolda Kramera v roli Evina otce André Nox.
V případě devatenáctileté Hedy Kieslerové se po Itě Rině v Erotikonu režisérovi opět podařilo objevit herečku mimořádného charismatického zjevu, která na rozdíl od Slovinky dokázala navázat na svou evropskou kariéru úspěšným působením v Hollywoodu, kam byla pod pseudonymem Hedy Lamarr angažována v roce 1937 společností MGM. - Jiří Horníček

Hrajeme v tyto dny:
DatumČasCenaSál

On-line prodej končí 30 minut před začátkem představení.  Zakoupené vstupenky nelze vrátit.

Video ukázka


Legenda:3DPřístupnéOd 18 letOd 15 letOd 12 letTitulky Dabing Klub dokumentárního filmuFilmový klub

V případě naplnění kapacity malého sálu bude projekce přesunuta do velkého sálu - platí pro letní měsíce (červenec, srpen).

Slevy:Pondělní slevaSleva děti / studenti / senioři (20,- Kč/os.)Sleva pro 2 osoby (20,- Kč/os.)Sleva pro 3 a více osob (30,- Kč/os.)

Sleva pro senioryVstup volnýFlexi passy» Zobrazit podmínky pro získání slevy